عمران خان، نخست وزیر پاکستان، دانشگاه القادر که جهت ترویج آموزه های سیره النبی (ص) و صوفیان تاسیس شده در منطقه سوهاوا، از توابع جهلم پنجاب را ۲۵ ماه پس از گذاشتن سنگ بنا افتتاح کرد

عمران خان، نخست وزیر پاکستان، دانشگاه القادر که جهت ترویج آموزه های سیره النبی (ص) و صوفیان تاسیس شده در منطقه سوهاوا، از توابع جهلم پنجاب را ۲۵ ماه پس از گذاشتن سنگ بنا افتتاح کرد. دانشگاه القادر اولین دانشگاه اسلامی در کشور است که زیر نظر بنیاد القادر تأسیس شده که در کنار معارف اسلامی و علوم جدید، آموزش هایی مبتنی بر تصوف و معنویت را نیز ارائه خواهد کرد. بیش از ۶۰ دانشجو از سراسر کشور در این دانشگاه پذیرش شده اند.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان طی سخنانی در مراسم افتتاح دانشگاه القادر گفت: تاکید بر اهمیت آموزش در کشور بسیار مهم است، هیچ ملتی بدون دانش نمی تواند پیشرفت کند. دانشگاه القادر بر اساس آموزه های اسلامی، عرفان و پژوهش های نوین علمی، نقش مهمی در ارتقای دانش و پژوهش بین نسل جوان و همچنین شخصیت سازی آن خواهد داشت.

وی تأسیس دانشگاه القادر در عرصه آموزش برای مردم منطقه جهلم را هدیه بزرگی خواند و افزود: این دانشگاه بٌعد جدیدی به علوم اجتماعی بخشیده و به یک موسسه آموزشی استاندارد بین المللی تبدیل خواهد شد. ما می خواهیم دانشگاه القادر را به یک موسسه برتر به سبک دانشگاه الازهر تبدیل کنیم و آن را الگویی برای جوانان قرار دهیم. این دانشگاه باعث رشد تفکر مردم نیز خواهد شد.

لازم به ذکر است، عمران خان، نخست وزیر سنگ بنای دانشگاه را در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی گذاشت و گفته بود: این دانشگاه به نام شمس الاولیاء شیخ عبدالقادر جیلانی (ره) به نشانه ارتباط این نهاد با معنویت نامگذاری شده است و به مرکز شخصیت سازی نسل جوان تبدیل خواهد شد.

کد خبر 11144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =